Tijd vliegt - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Melodie Habibi - WaarBenJij.nu Tijd vliegt - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Melodie Habibi - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt

Door: Melodie

Blijf op de hoogte en volg Melodie

20 Mei 2013 | Australië, Melbourne

Ik kan niet geloven dat ik over 2 weken Melbourne ga verlaten. Ik heb hier meer vrienden gemaakt dan ik in mijn leven heb gehad, meeste zijn Duitsers gelukkig dus die zal ik zeker vaker zien! Gewoon wat vaker ons buurland bezoeken :)
Aankomende vrijdag geef ik een afscheidsdineetje bij mij thuis en dan gaan we stappen met 15 vriendjes en vriendinnetjes.
Wat betreft de studie: het gaat heel goed en het is nu best een beetje druk, laatste dingetjes inleveren enzo. Dit is de laatste lesweek en daarna is er een week waarin je moet leren en dan hebben we 4 weken tentamen periode.
Maar aangezien ik al begin juni terug moet zijn op de HAN voor de CPE tentamens, heb ik mijn docenten gevraagd of ik de tentamen eerder kon maken. Dus ik heb het extra druk want ik moet ze volgende week al maken!! Even Stresssssen dus!
Wel heel jammer dat ik al zo vroeg weg moet, alle andere studenten blijven minimaal tot eind juli en sommigen tot eind augustus hier in Australie.
Dus het is even slikken dat ik binnenkort al afscheid moet nemen van iedereen.
Ik heb de afgelopen weken vooral van het nachtleven van Melbourne mogen proeven en ik moet zeggen, het bevalt goed! Voor de volgende student die naar Melbourne komt op exchange zal ik vast een paar namen noemen: Spice market en perseverance zijn zeker aanraders!

Verder ben ik op mijn tweede rock climbing expeditie geweest, van maar liefst 6 dagen!! Dus ook 6 dagen zonder te douchen! Het was geweldig en ik raad de volgende exchange student ook zeker aan dit vak te volgen. Super leuke docenten, heel informeel allemaal, bijvoorbeeld een toets maken in een kringetje onder een zeil. Savonds kampvuurtje erbij met marshmellows, niet verkeerd! Ik vind het klimmen en abseilen zo leuk dat ik het in Nederland ga voortzetten!
Deze tweede trip stond meer in het licht van outdoor education, dus wanneer je als instructeur kindjes krijgt die je moet begeleiden etc. We leerden ook anker systemen op te zetten en zelfstandig te abseilen, dat was heel cool! We hebben ook een knot test moeten doen, ik ken nu 12 verschillende knopen, ook handig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Melodie

Bestemming: Australië Datum vertrek: 27-12-2012

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1435
Totaal aantal bezoekers 4504

Voorgaande reizen:

27 December 2012 - 05 Juni 2013

Australie

Landen bezocht: