Sydney & Melbourne - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Melodie Habibi - WaarBenJij.nu Sydney & Melbourne - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Melodie Habibi - WaarBenJij.nu

Sydney & Melbourne

Door: Melodie

Blijf op de hoogte en volg Melodie

04 Februari 2013 | Australië, North Melbourne

Ow ya goin mate!
Welkom bij mijn eerste reisverslag.
Na 5 weken heb ik besloten om te beginnen met bloggen. Ik heb vooral veel de toerist uitgehangen tot nu toe.

Ik ben aangekomen in Sydney na ruim 30 uur reizen. Het was ontzettend vermoeiend maar gelukkig stonden mijn zus, haar vriend en twee andere vrienden me op te wachten.
We gingen direct op zoek naar ons appartement in Bondi beach, erg mooi en 10 minuten lopen van het strand!

Oud en nieuw in Sydney was super leuk, The Chemical Brothers stonden te draaien in Shore Thing, een strandfeestje.

Verder ben ik onder andere in Hunter Valley geweest, een vineyard waar we een wijnproeverij hebben gedaan. Aanrader!!

Taronga Zoo was ook erg leuk, daar heb ik o.a. kangaroos en koala's gezien. Koala's slapen 20 uur per dag, dus het was niet veel aan om ze in een boom te zien zitten.

Daarnaast hebben we een boottocht gedaan naar een eilandje genaamd Cockatoo Island, met super veel marine tentjes. Er stond vroeger een gevangenis, waar niks meer van over is.

Nog een highlight in mijn reisverslag is Blue Mountains, Katoomba. We hebben een hiking trail van ruim 5 uur gedaan en de beroemde 1000 steps, met als gevolg de volgende dag spierpijn!

Nu ben ik inmiddels een paar weken in Melbourne, een leuke stad met erg relaxte mensen. Estetisch gezien is Melbourne minder mooi dan Sydney, maar de mensen hier in Melbourne zijn vele malen vriendelijker en behulpzamer.

Mijn studie begint in ongeveer 2 weken, dus ik geniet nog volop van mijn vrije dagen en het mooie zomerweer.

Hooroo! (See you later!)

  • 14 Februari 2013 - 12:43

    Jan Linders:

    Hi Melodie,

    Glad you're doing fine! Enjoy your free time. It's probably not every year that you'll be able to 'discover' Australia. I'm not jealous at all -:) , it's snowing here at the moment. Keep us posted, take care,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, North Melbourne

Melodie

Bestemming: Australië Datum vertrek: 27-12-2012

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 4510

Voorgaande reizen:

27 December 2012 - 05 Juni 2013

Australie

Landen bezocht: